JOGL – Java OpenGL

JOGL jsem si vybral jako hlavní vazbu mezi Javou a OpenGL, ve které budu vytvářet ukázky řešení základních problémů v grafice a pak 3D Bludiště pro srovnávání OpenGL v Javě a DirectX v C#.

Základní vlastnosti a popis JOGL byl již zmíněn dříve, kdy jsem rozebíral jednotlivé možnosti propojení Javy a OpenGL.

JOGL jsem si vybral jako hlavní prostředek 3D, protože mě zaujala blízká podobnost s klasickým OpenGL. Přístup musí být samozřejmě objektový, ale autoři funkce z OpenGL pouze přemapovali na metody v jedné třídě. Pro OpenGL je na internetu k nalezení obrovské množství různých návodů, tutoriálů a rad. Oblíbené NeHe tutoriály (česká verze) jsou vytvořené pro jazyk C, ale i pro JOGL jsou velice užitečné. Ne všechno lze ovšem bez problémů použít v Javě. Dokonce i návody přímo pro JOGL není možné vždy použít, protože JOGL prošel bouřlivým vývojem a co platilo například v roce 2003, již není aktuální. Principy však zůstávají shodné. Podstatné je také dlouhodobější existence stabilní verze a plánované začlenění JOGL do Javy, jako oficiální vazby OpenGL v Javě, viz JSR 231.