Rozšiřující knihovny pro OpenGL v Javě

jMonkey Engine

jMonkey Engine je výkonný systém, jehož autoři se inspirovali knihou 3D Game Engine Design od Davida Eberlyho. Pro renderování scén využívá LWJGL, ale v budoucnu autoři plánují i JOGL.

Kromě základních věcí obsahuje podporu pro multitexturing, bumpmapping a třeba i detekce kolizí. Jednoduše lze používat látku (oblečení), částicové systémy, stíny nebo efekt vody. Umožňuje načítat modely v následujících formátech: ASE, 3DS, MD2, Milkshape, OBJ a COLLADA.

jME je plně open source projekt, který je distribuován pod BSD licencí. Je volně k použití pro zábavu i pro komerční aplikace.

Xith3D

Aplikační rozhraní Xith3D je velice podobné Java 3D. Ovšem Xith3D je koncipován tak, aby mohl pracovat nad libovolným rozhraním, podle výběru programátora. Nyní je možné volit mezi JOGL a LWJGL.

Xith3D umí přímo volat funkce rozhraní OpenGL, proto je možné implementovat vlastní shadery. Jeho další vlastnosti jsou podobné s jME. Namátkou například podporuje ASE, 3DS, OBJ, MD3, MD2, AC3D, COLLADA jako formáty modelů nebo také obsahuje systém řešení kolizí.

Xith3D je také šířen pod BSD licencí.

Java is Doomed

Java is Doomed je malý open source 3D engine implementovaný na JOGL. Umožňuje načítat modely ve formátu MD2 a 3DS. Využití nalezne v případě, když programátor nechce nebo nemůže použít jeden z výše uvedených balíků. V archívu s knihovnou je přiložena i FPS hra Escape, která se inspirovala v legendární hře Doom.